دوره 27، شماره 141 - ( 4-1398 )                   جلد 27 شماره 141 صفحات 9-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghaleh Z, Hakimaneh S M R, Shayegh S S, Hojati R. Determination of patients’ satisfaction referring to Shahid Montazeri dental clinic in 2018. Daneshvar Medicine. 2019; 27 (141) :9-18
URL: http://daneshvarmed.shahed.ac.ir/article-1-2075-fa.html
قلعه زینب، حکیمانه سید محمدرضا، شایق سید شجاع الدین، حجتی رقیه. بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه دندانپزشکی شهید منتظری در سال ۱۳۹۷. دو ماهنامه علمی - پژوهشی دانشور پزشکی. 1398; 27 (141) :9-18

URL: http://daneshvarmed.shahed.ac.ir/article-1-2075-fa.html


گروه پروتزهای دندانی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
چکیده:   (81 مشاهده)
مقدمه و هدف: رضایتمندی بیماران مراجعه‌کننده، تأثیر زیادی برافزایش کیفیت خدمات و افزایش بیماران دارد و باعث ارتقای کلی سطح مرکز درمانی می‌شود. این پژوهش باهدف بررسی میزان رضایت‌مندی بیماران مراجعه‌کننده به درمانگاه دندان‌پزشکی شهید منتظری انجام‌شده است.
 
مواد و روش‌ها: مطالعه حاضر به صورت مقطعی بر روی ۴۵۰ بیمار از ۹ بخش درمانی تشخیص، رادیولوژی، پروتز، ترمیمی، اندودنتیکس، پریودنتیکس، ارتودنسی، جراحی و ایمپلنت انجام شد. بیماران مراجعه‌کننده به این مرکز درمانی به پرسش‌نامه محقق ساخته که شامل دو بخش بود پاسخ دادند. بخش اول سؤالات دموگرافیک و بخش دوم پرسش‌نامه ۲۴ سؤالی در دو حیطه کلینیکی و غیر کلینیکی بود.
 
نتایج: میانگین رضایتمندی بیماران مراجعه‌کننده به درمانگاه دندان‌پزشکی شهید منتظری عدد ۳ از امتیاز ۵ به دست آمد که بیانگر رضایت بیماران است. بیش‌ترین میزان رضایت از بخش ارتودنسی است و بیماران در حوزه غیر کلینیکی بیش‌ترین میزان رضایت را در مورد محیط فیزیکی از بهداشت سالن انتظار، در بخش اداری از برخورد کارمندان صندوق، در حیطه تسهیلات رضایت از تابلوهای راهنما داشتند. همچنین در حیطه کلینیکی بیش‌ترین میزان رضایت مربوط به برخورد دندان‌پزشکان بود.
 
نتیجه‌گیری: طبق این پژوهش رضایتمندی بیماران مراجعه‌کننده به درمانگاه دندان‌پزشکی شهید منتظری در حد مطلوب است. رفع نارضایتی‌های بیماران منجر به ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر می‌شود که درنتیجه باعث جذب بیشتر بیماران و فعالیت بهتر مجموعه می‌شود.
 
متن کامل [PDF 851 kb]   (6 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشور پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Daneshvar

Designed & Developed by : Yektaweb