دوره 22، شماره 1 - ( اردیبهشت ماه 1394 )                   جلد 22 شماره 1 صفحات 35-42 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Satisfaction of Shahed University medical students towards clinical academic advisors performance in 2013. DMed. 2015; 22 (1) :35-42
URL: http://daneshvarmed.shahed.ac.ir/article-1-1196-fa.html
ایزدی پوپک، پیراسته اشرف، بارونیان حسین. رضایتمندی دانشجویان پزشکی دانشگاه شاهد نسبت‌به عملکرد استادان راهنمای بالینی در سال 1392. دانشور پزشکی: نشریه پژوهشی پایه و بالینی. 1394; 22 (1) :35-42

URL: http://daneshvarmed.shahed.ac.ir/article-1-1196-fa.html


، izadi@shahed.ac.ir
چکیده:   (2885 مشاهده)
مقدمه و هدف: راهنمایی و مشاوره دانشجویان در طول دوره تحصیل، یکی از مهم‌ترین وظایف اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاست. دانشجویان پزشکی به دلیل مواجهه با استرس‌های متعدد که می‌توانند بر دانش‌اندوزی، یادگیری و سلامتی آنان تأثیربگذارند، به نظام‌های حمایتی و راهنمایی نیازمندند که در قالب نظام استاد راهنما می‌گنجند. هدف از این مطالعه، بررسی دیدگاه و رضایتمندی دانشجویان پزشکی دانشگاه شاهد از عملکرد استادان راهنمای بالینی است. مواد و روش‌ها: در این مطالعه مقطعی توصیفی، 200 دانشجوی پزشکی دانشگاه شاهد پس از ورود به مقطع بالینی، از طریق پرسش‌نامه پژوهشگرساخته پایا و روا مورد بررسی قرارگرفتند. تحلیل آماری داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار 16SPSS و تجزیه‌وتحلیل نتایج با استفاده از آزمون‌های آمار تحلیلی انجام‌گرفت. 05/0› p، معنادار تلقی‌شد. نتایج: در این مطالعه، 58 درصد از دانشجویان، بهترین روش انتخاب استاد راهنما را انتخاب توسط خودشان بیان‌کردند؛ 56.6 درصد دانشجویان تمایل‌داشتند که تحت هدایت و راهنمایی استاد راهنمای همجنس خود باشند؛ 48 درصد دانشجویان مهیابودن هر دو روش حضوری و غیرحضوری را برای برقراری ارتباط با استاد راهنما مطرح‌کرده‌بودند. رضایت بیشتر دانشجویان از «عملکرد استادان راهنما نسبت‌به ارزیابی وضعیت تحصیلی گذشته و حال دانشجو، آشناکردن دانشجویان با مقررات آموزشی و دانشگاه، وجود جدول زمانی و مکانی مشاوره با دانشجویان، دردسترس‌بودن استاد راهنما و بررسی زمینه‌های احتمالی افت تحصیلی» در حد زیاد بوده اما به‌طور کلی، رضایت از عملکرد استاد راهنمای بالینی در حد متوسط بوده‌است. نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان‌دادند که درکل، دانشجویان پزشکی دانشگاه شاهد، رضایتی متوسط از عملکرد استاد راهنمای بالینی دارند که این امر، لزوم بازنگری در نحوه انتخاب استادان راهنما، برنامه‌ریزی جلسات مشاوره با دانشجویان و اجرای برنامه‌های آموزشی درخصوص شرح وظایف استادان راهنما را ایجاب‌می‌کند.
متن کامل [PDF 477 kb]   (789 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشکی

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشور پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Daneshvar

Designed & Developed by : Yektaweb